مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1400 ساعت 11:552021-04-26بين الملل

نژادپرستی در ایالات متحده ساختاری است


نژادپرستی در ایالات متحده ساختاری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دادگاه قاتل جورج فلوید، شهروند 46 ساله امریکایی اواخر هفته گذشته در حالی برگزار شد که بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان این دادگاه را دادگاهی متناسب با جرم ندانسته اند.

همزمان با برگزاری این دادگاه نه تنها از خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهان کاسته نشد بلکه کمی آن سوتر از محل همین دادگاه، یک افسر پلیس در مینه سوتا پس از شلیک به دانته رایت، جوان 20 ساله سیاه پوست را به قتل رساند که این اقدام اعتراضات به قتل سیاهان را در این کشور به اوج خود رسانید.

ثمانه اکوان تحلیلگر مسائل آمریکا، در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دلایل خشونت روزافزون پلیس آمریکا با وجود برگزاری دادگاه درک چاوین و همچنین مسئله تبعیض نژادی در ایالات متحده را تشریح کرده که مشروح آن را در ادامه می خوانید.

* به نظر شما علت محاکمه قاتل جورج فلوید چیست؟ در حالی که طبق آمار برای بیش از 98 درصد از قربانیان پلیس دادگاهی تشکیل نمی شود! علت تسریع برگزاری محاکمه پلیسی که جورج فلوید را به قتل رسانده بود، اعتراضاتی بود که حامیان جنبش جان سیاهان مهم است به راه انداختتند و موجب شدند برای چند ماه افکار عمومی جهان درگیر این ماجرا شود و مردم، مجازات پلیس خاطی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نژادپرستی در ایالات متحده ساختاری است

نژادپرستی در ایالات متحده ساختاری است