مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1400 ساعت 06:452021-04-26اقتصادي

کاهش 20 درصدی ذخایر آب سدها/آبرسانی با تانکر بخاطر خشکی منابع آبی


معاون امور آب وزیر نیرو از کاهش 20 درصدی ذخایر آب سدهای کشور در مقایسه با سال 99 و محدودیت تامین آب برای بخش کشاورزی، خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، قاسم تقی زاده خامسی، با بیان اینکه در 2 سال گذشته با بارش های مناسب کشور، تأمین آب برای سه دوره کشت در بخش کشاورزی انجام شده است، گفت: امسال با توجه به کاهش 50 درصدی بارش ها در مقایسه با سال گذشته و 40 درصدی نسبت به متوسط 50 سال، تأمین آب برای انجام سه دوره کشت بهاره، پاییزه و تابستانه امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه اولویت وزارت نیرو تأمین آب شرب است، ادامه داد: برای تأمین آب شرب کشور 7 میلیارد مترمکعب آب نیاز است که 50 درصد از این حجم از آب های سطحی و 50 درصد نیز از منابع آب زیرزمینی تأمین می شود که در برخی نقاط کشور به دلیل کاهش بارندگی شاهد خشک شدن چاه ها و چشمه ها هستیم به همین دلیل امسال وزارت نیرو برای آب رسانی به 6 هزار روستا با تانکر، تجهیز شده است.

تقی زاده خامسی با بیان بیان اینکه سازمان های جهاد کشاورزی در استان ها برای نیاز آبی بخش کشاورزی باید برنامه ریزی کنند، افزود: ما پیش بینی از میزان بارندگی های کشور در سال های آینده نداریم؛ ممکن است مانند سال های 90 تا 97 سال های خشک و ممتدی در پیش رو باشد به همین دلیل اختصاص آب باید با برنامه ریزی انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 20 درصدی ذخایر آب سدها/آبرسانی با تانکر بخاطر خشکی منابع آبی

کاهش 20 درصدی ذخایر آب سدها/آبرسانی با تانکر بخاطر خشکی منابع آبی