مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 09:452021-04-25اقتصادي

خشک ترین سال آبی نیم قرن اخیر در انتظار گلستانی ها


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به کاهش 32 درصدی بارش ها در استان گفت: اگر شرایط در ماه های آتی به این شکل ادامه یابد ممکن است با خشک ترین سال آبی نیم قرن اخیر روبه رو شویم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید محسن حسینی بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: در هفت ماهه سال آبی جاری بر اساس آمار شرکت آب منطقه ای میزان بارش ها در گلستان 244 میلی متر بوده که این عدد در بلندمدت 32 درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیرعامل منطقه ای استان گلستان گفت: در کنار کاهش میزان بارش، افزایش دما هم مطرح شده و باعث می شود میزان رواناب رودخانه ها کاهش یابد به نحوی که در رودخانه های اصلی 60 درصد کاهش آورده آبی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به افت شدید سفره های آب زیرزمینی در استان، افزود: بخشی از این مشکل به کاهش میزان بارش ها و بخشی هم به مداخلات انسانی بر می گردد.

حسینی بیان کرد: اگر شرایط بارش در ماه های آتی به این شکل ادامه یابد ممکن است با خشک ترین سال آبی نیم قرن اخیر روبه رو شویم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به کشت شالی و محصولات پر آب طلب در استان اضافه کرد: زمانی که ما آب محدودی داریم می توانیم از کشت های جایگزین استفاده کنیم یا سطح زیر کشت را کاهش دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشک ترین سال آبی نیم قرن اخیر در انتظار گلستانی ها

خشک ترین سال آبی نیم قرن اخیر در انتظار گلستانی ها