مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 04:502021-04-25اقتصادي

صرفه جویی 200 میلیارد دلاری عربستان با اصلاحات انرژی


وزیر دارایی عربستان سعودی اعلام کرد کشورش با جایگزین کردن گاز و منابع تجدیدپذیر به جای سوختهای مایع برای مصرف داخلی، در یک دهه آینده بیش از 200 میلیارد دلار صرفه جویی خواهد کرد.

- وزیر دارایی عربستان سعودی اعلام کرد کشورش با جایگزین کردن گاز و منابع تجدیدپذیر به جای سوختهای مایع برای مصرف داخلی، در یک دهه آینده بیش از 200 میلیارد دلار صرفه جویی خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است در سالهای اخیر برنامه اصلاحات بلندپروازانه ای را برای مدرنیزه کردن اقتصاد، اشتغالزایی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی آغاز کرده است.

محمد الجدان، وزیر دارایی عربستان سعودی گفت: ابتکاری که در آستانه نهایی کردن آن هستیم، کنار گذاشتن مصرف سوختهای مایع است.

این برنامه حدود 800 میلیارد ریال (213.

34 میلیارد دلار) صرفه جویی برای دولت در 10 سال آینده به همراه خواهد داشت که می تواند برای سرمایه گذاری استفاده شود.

عربستان سعودی ماه جاری توافق خرید برق با چندین پروژه خورشیدی جدید را امضا کرد که بخشی از برنامه این کشور برای بهینه کردن سبد انرژی مورد استفاده برای تولید برق است.

وزیر دارایی عربستان سعودی گفت: به جای خرید سوخت از بازارهای بین المللی به قیمت 60 دلار و سپس فروش آن به قیمت شش دلار به نیروگاههای سعودی یا استفاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه جویی 200 میلیارد دلاری عربستان با اصلاحات انرژی

صرفه جویی 200 میلیارد دلاری عربستان با اصلاحات انرژی