مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 01:502021-04-24اقتصادي

از پرنده ای که دستور نمی گیرد تا دعا به جان دلال!


مرغ به عنوان یکی از کالاهای پرمصرف در سبد غذایی ایرانیان در سال های اخیر با نوسانات جدید در حوزه عرضه و قیمت مواجه شده است تا جایی که رشد شتابان قیمت گوشت مرغ و از طرفی کمبود آن در ماه های اخیر ابعاد نگران کنندهای پیدا کرده و مصرف کنندگان و تولیدکنندگان .

- ایسنا/مرکزی مرغ به عنوان یکی از کالاهای پرمصرف در سبد غذایی ایرانیان در سال های اخیر با نوسانات جدید در حوزه عرضه و قیمت مواجه شده است تا جایی که رشد شتابان قیمت گوشت مرغ و از طرفی کمبود آن در ماه های اخیر ابعاد نگران کنندهای پیدا کرده و مصرف کنندگان و تولیدکنندگان این کالا در کشور را در وضعیت دشواری قرار داده است، با توجه به دیرینه بودن این شرایط در بازار مرغ، این پرسش مطرح می شود که چرا مشکلات صنعت مرغداری برطرف نمی شود تا عرضه و تقاضای این کالای پرمصرف در وضعیت ثبات قرار گیرد.

در همین رابطه یک کارشناس علوم دامی و فعال در صنعت مرغ در ساوه با اشاره به برطرف شدن نسبی مشکل تامین نهاده های دامی به ایسنا گفت: در حال حاضر عمده ترین مشکل صنعت مرغداری در ایران دستوری کردن قیمت مرغ است.

از آنجاکه صنعت مرغداری یک صنعتی است که در آن ارزش افزوده وجود ندارد و سرمایه گذاری در این حوزه از ریسک بالایی برخوردار است، لذا باید حاشیه سود امنی داشته باشد، اما با دستوری کردن قیمت مرغ حاشیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از پرنده ای که دستور نمی گیرد تا دعا به جان دلال!

از پرنده ای که دستور نمی گیرد تا دعا به جان دلال!