مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 11:202021-04-24فرهنگي

کتاب «مردم شناسی موسیقی مقامی خراسان» منتشر شد


کتاب «مردم شناسی موسیقی مقامی خراسان؛ نواحی جنوب و شرق» اثر پژوهشی مجتبی خان قیطاقی  ازسوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

- کتاب مردم شناسی موسیقی مقامی خراسان؛ نواحی جنوب و شرق اثر پژوهشی مجتبی خان قیطاقی  ازسوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کتاب مردم شناسی موسیقی مقامی خراسان؛ نواحی جنوب و شرق اثر پژوهشی مجتبی خان قیطاقی ازسوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

این پژوهش، تلاشی در راستای معرفی هنرمندان خراسان و موسیقی مقامی آن با استفاده از منابع میدانی است و از همین مسیر، فرهنگ و رویکرد مردم شناسی در موسیقی نواحی خراسان را مورد بررسی قرار می دهد.

این کتاب هم چنین، نگاهی همه جانبه به موسیقی و تأثیر آن در آیین ها، شادی ها، غم ها، تولد، مرگ و سبک زندگی هنرمندان و مردم دارد.

رابطه موسیقی مقامی با زیست بوم خراسان و بررسی اثرات آن در باورها و اعتقادات مجریان شاخص آن، ازجمله موارد دیگری است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

نویسنده در این کتاب با اقرار به اینکه خراسان پایتخت موسیقی مقامی ایران است، این موسیقی را مرهون هنرمندان و نوازندگانی می داند که طی قرون متمادی این هنر را با تمام ظرائف، دقائق و راز و رمزهای آن به صورت سینه به سینه از ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «مردم شناسی موسیقی مقامی خراسان» منتشر شد

کتاب «مردم شناسی موسیقی مقامی خراسان» منتشر شد