مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 07:552021-04-24اقتصادي

باغات بادام زمینی گیلان در مسیر افزایش تولید  


معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بنا داریم با افزایش استفاده از ارقام مرغوب، تولید بادام زمینی را افزایش دهیم.

  - ایسنا/گیلان معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بنا داریم با افزایش استفاده از ارقام مرغوب، تولید بادام زمینی را افزایش دهیم.

  علی موسوی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه آستانه اشرفیه قطب تولید بادام زمینی در گیلان است، گفت: هم اکنون کشت این محصول در باغات بادام زمینی در حال انجام است.

وی افزود: بالغ بر 5000 نفر در گیلان به تولید بادام زمینی مشغول هستند و این بهره برداران در حدود 3000 هکتار از اراضی به فعالیت مشغولند.

موسوی با بیان اینکه حدود 12 هزار تن بادام زمینی در گیلان تولید می شود، خاطرنشان کرد: برنامه داریم با تولید ارقام مرغوب تر میزان تولید این محصول را افزایش دهیم.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای جایگزینی ارقام مرغوب تر در حال انجام است و هم اکنون محققان بر روی رقمی از ترکیه نیز در حال تحقیق و آزمایش هستند، ادامه داد: مصرف بادام زمینی های گیلان به صورت روغنی و آجیلی است.

وی تصریح کرد: شهرستان آستانه اشرفیه با سطح زیرکشت 2576هکتار و تولید 80 درصد بادام زمینی با میزان 10 هزار و 11 تن قطب تولید این محصول در گیلان است و در شهرستان های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغات بادام زمینی گیلان در مسیر افزایش تولید  

باغات بادام زمینی گیلان در مسیر افزایش تولید