مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 05:052021-04-24اقتصادي

کردستان خشک ترین فروردین 50 سال اخیر را تجربه کرد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: متوسط بارش های فروردین امسال در استان، 15 میلی متر بود که کمترین بارندگی این ماه در 50 سال اخیر است.

آرش آریانژاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: فروردین سال جاری میانگین بارش ها در کردستان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته، 83 درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت 80 درصد کاهش داشت.

وی با بیان اینکه این مقدار بارش در طول دوره آماری 50 سال اخیر بی سابقه بوده است، افزود: از ابتدای سال آبی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون، 287 میلیمتر بارش در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه در سال زراعی گذشته 28 درصد و متوسط بلندمدت 24 درصد کمتر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان به نبود ذخایر برفی در ارتفاعات استان اشاره کرد و گفت: براساس پیش بینی هواشناسی استان، در 2 هفته آینده نیز بارش های قابل ملاحظه ای نخواهیم داشت؛ بنابراین احتمال کم آبی در استان زیاد است و باید در مصرف آب صرفه جویی کرد.

آریانژاد با بیان اینکه تقاضا برای مصرف آب در بخش کشاورزی نیز افزایش می یابد، اضافه کرد: کاهش بارندگی به افت منابع آب زیرزمینی و فرونشست زمین منجر می شود و نیاز است برای برون رفت از وضعیت، برنامه ریزی و همکاری ویژه ای بین کشاورزان و دستگاه های مسوول وجود داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کردستان خشک ترین فروردین 50 سال اخیر را تجربه کرد

کردستان خشک ترین فروردین 50 سال اخیر را تجربه کرد