مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 11:402021-04-23اقتصادي

خاموشی های تابستان قطعی است؟


با افزایش دمای هوا و اوج گیری مصرف برق در روزهای آینده، بار دیگر خطر تکرار خاموشی ها در سال تابستان پیش رو افزایش یافته است.

- با افزایش دمای هوا و اوج گیری مصرف برق در روزهای آینده، بار دیگر خطر تکرار خاموشی ها در سال تابستان پیش رو افزایش یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با وجود تمام شعارهای مطرح شده، در طول سال های گذشته نه شرایط برای کاهش مصرف و بهبود الگوی مصرف در ایران فراهم شده و نه زیرساخت های تولید انرژی ایران به بهره وری بالاتر دست یافته اند.

از این رو و با توجه به تجربیات سال های گذشته به نظر می رسد خطر تکرار خاموشی ها در تابستان وجود خواهد داشت و فعالان بخش خصوصی نیز به این موضوع اذعان دارند.

رضا پدیدار، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران معتقد است: براساس آخرین اطلاعات و آمارهای ارائه شده در پارلمان بخش خصوصی نشانگر آن است که این صنعت در آینده نیز با کسری بودجه هزینه ای و سرمایه ای مواجه خواهد شد که احتمالا کار را سخت تر نیز خواهد ساخت.

البته به خوبی می دانیم که صنعت برق ایران به عنوان یک صنعت زیرساختی با چالش های متعددی روبه رو بوده که برخی از آنها به صورت مزمن باقی مانده و استمرار آنها موجب شده تا دسترسی به برق به یکی از چالش های فضای کسب و کار ایران تبدیل شود و جایگاه ایران در رتبه بندی محیط کسب و کار را با تغییر مواجه کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاموشی های تابستان قطعی است؟

خاموشی های تابستان قطعی است؟