مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 11:352021-04-23اقتصادي

ترانزیت ریلی در سال گذشته 30 درصد رشد داشت


مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ترانزیت شبکه ریلی ایران در سال گذشته نسبت به سال قبل آن با وجود شیوع کرونا، 29 درصد افزایش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازکه 4 ماه به طول انجامید، تلاش شد تا حمل و نقل ریلی و مبادله کالا در این برهه مهم با کشورهای همجوار به شکل مطلوبی ادامه پیدا کند، به گونه ای که شرایط مبادله قطارهای باری در حمل ونقل بین المللی طبق پروتکل های بهداشتی فراهم شد و افزایش قابل توجهی را در حمل ونقل ریلی شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: حمل و نقل ترانزیتی راه آهن ایران در سال گذشته نسبت به سال قبل، 29 درصد رشد داشت و صادرات راه آهن ایران نیز در این مدت 5 درصد افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه و بویژه ترکیه افزود: در مرز ریلی کشورمان با ترکیه نیز با افزایش و تجهیز ناوگان و توسعه زیرساخت های ریلی، حجم حمل و نقل بین المللی به بیش از 650 هزار تن رسید که رکورد 10 سال اخیر جابه جا شد.

وی افزود: در سال گذشته در مرز ریلی سرخس نیز نسبت به سال قبل از آن، به رشد 173 درصدی دست یافتیم و با همکاری ترکمنستان، ایستگاه مرزی اینچه برون ایران به ایستگاه مرزی ترکمنستان متصل شد که موجب تسهیل و افزایش ظرفیت مبادله واگن ها شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترانزیت ریلی در سال گذشته 30 درصد رشد داشت

ترانزیت ریلی در سال گذشته 30 درصد رشد داشت