مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 09:202021-04-23سياسي

«قیزقلعه» ساوه تا پایان اردیبهشت ماه مرمت و بازسازی می شود


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوه گفت: بنای تاریخی قیز قلعه تا پایان اردیبهشت امسال مرمت و بازسازی و برای بازدید گردشگران آماده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، رضا ایاز با اشاره به اینکه بنای تاریخی قیز قلعه از سلسله قلعه های تاریخی دوران اسماعیلیه است اظهار کرد: این بنای تاریخی به شماره 8600 در تاریخ 9 اسفند 1392 در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بنای تاریخی قیز قلعه از سلسله قلعه های تاریخی اسماعیلیه است که همزمان با قلعه الموت که حسن صباح در آن مستقر بود به عنوان یکی از دژهای نظامی این سلسله مورد بهره برداری قرار گرفت.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوه، قیز قلعه را از نظر قدمت و عظمت واجد ارزش و زیبایی عنوان کرد و افزود: این قلعه سنگی دارای تالارهای متعدد، رواق ها و ایوان هایی است که از ارزش معماری آن محسوب می شوند.

وی ادامه داد: امسال با اعتبار پیش بینی شده که حدود 140 میلیون ریال است درصدد مرمت و آماده سازی این بنا با هدف بازدید گردشگران هستیم.

ایاز با بیان اینکه مسیر دسترسی به قیز قلعه برای بازدید گردشگران صعب العبور است، افزود: سال گذشته مرمت بخشی از پله های مسیر دسترسی انجام شده بود که ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قیزقلعه» ساوه تا پایان اردیبهشت ماه مرمت و بازسازی می شود

«قیزقلعه» ساوه تا پایان اردیبهشت ماه مرمت و بازسازی می شود