مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 05:252021-04-23سياسي

جهل بزرگترین دشمن انسان است


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه افراط و تفریط از نتایج جهل است، گفت: جهل بزرگترین دشمن انسان است که به جامعه بشری ضربه زده و آن را از اهدافش جدا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رضا رمضانی گیلانی در جمع خبرنگاران با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای انسان است تا خود را از جهل و ضررهایش نجات دهد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به دعاهای رهایی از جهل مانند دعای روز سوم ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: جهل و نادانی، بزرگترین بیماری جامعه بشری است که هر چه گسترده شود، انسان را از هویت، شخصیت و حیات علمی، معنوی و انسانی دور می کند.

وی ماه مبارک رمضان را عاملی برای دوری از جهالت دانست و گفت: در این ماه، توجه انسان نسبت به خداوند بیشتر می شود و این یکی از دلایل رهایی از جهل است.

رمضانی با بیان اینکه انسان در ماه رمضان سعی می کند از توجه به خداوند بیشتر بهره ببرد، افزود: بزرگترین جهل این است که انسان نسبت به خودش جاهل و نادان باشد.

  دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه در برخی از روایات آمده که بدترین نوع نادانی، افتخار کردن به نادانی خود است، گفت: جهالت عده ای در حدی است که حتی سعی نمی کنند در مسیر دانایی قرار بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهل بزرگترین دشمن انسان است

جهل بزرگترین دشمن انسان است