مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 09:002021-04-22سياسي

انتقال «قرآن پهلوی» به موزه وقف همدان


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از انتقال «قرآن پهلوی» به موزه وقف همدان خبر داد.

پ و گفت: از آنجا که این قرآن به دست رژیم پهلوی که البته با هدف کسب وجهه دینی بوده، - حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان از انتقال قرآن پهلوی از باغ بهشت همدان به موزه وقف استان خبر داد و اظهار کرد: داستان چاپ این قرآن و انتقال آن توسط مرحوم محسن قراگوزلو؛ واقف آرامستان باغ بهشت همدان به این شهر، به اواخر دوران پهلوی و اوج تظاهرات مردم علیه شاه برمی گردد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های این قرآن نایاب بودن آن است گفت: این اثر در زمان پهلوی به تعداد محدود و با چاپ نفیس تهیه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه جلد این قرآن کریم از نوع مرغوب و شبیه به انواع لاکی است و اطراف آن اشعاری به خط نستعلیق نوشته است بیان کرد: اهمیت دیگر این کتاب به دلیل رخدادهای تاریخی است که در پس آن نهفته شده و روایت گر بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی است که ما پهلوی به خاطر اینکه خود وجهه مذهبی بین مردم ایران پیدا کند، چاپ می شد که این کتاب نیز نمونه ای از آنهاست.

  ابوالفتح مومن با اشاره به اینکه آن زمان نهضت مومنین آغاز شده بود و محمدرضا شاه چند قرآن به خط احمد نیریزی در نسخه بسیار نفیس چاپ کرد گفت: از آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال «قرآن پهلوی» به موزه وقف همدان

انتقال «قرآن پهلوی» به موزه وقف همدان