مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 08:352021-04-22اقتصادي

با کمبود 3000 مگاواتی برق مواجه خواهیم بود


به دلیل کاهش بارش ها و کاهش ذخایر برق آبی ها امسال با 3000 مگاوات کمبود برای تامین برق کشور مواجه خواهیم بود لذا از هم اکنون نیازمند مدیریت مصرف مشترکان هستیم تا بتوانیم پیک را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

- سخنگوی صنعت برق کشور گفت: به دلیل کاهش بارش ها و کاهش ذخایر برق آبی ها امسال با 3000 مگاوات کمبود برای تامین برق کشور مواجه خواهیم بود لذا از هم اکنون نیازمند مدیریت مصرف مشترکان هستیم تا بتوانیم پیک را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا مصطفی رجبی مشهدی امروز در حاشیه مراسم نخستین اقدام فراگیر 1400 توزیع برق کشور در جمع خبرنگاران در خصوص احتمال خاموشی در تابستان 1400، اظهار کرد: امسال به لحاظ بارندگی ها سال کم بارشی را پشت سر گذاشتیم و وضعیت ذخایر برق آبی ها مناسب نیست و تا حدود 34 درصد میزان مخازن برق آبی ها نسبت به سال گذشته کمتر است.

وی با بیان اینکه این مساله منجر به این خواهد شد که حدود 3000 مگاوات نسبت به سال گذشته کمبود برق داشته باشیم، گفت: برنامه های مدیریت مصرف را در نظر گرفته ایم و از این طریق سال گذشته توانستیم 5600 مگاوات مدیریت مصرف داشته باشیم و امسال نیز با توجه به کمبود منابع آبی و کاهش تولید نیروگاه های برق آبی می بایست 3000 مگاوات دیگر به این عدد اضافه کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با کمبود 3000 مگاواتی برق مواجه خواهیم بود

با کمبود 3000 مگاواتی برق مواجه خواهیم بود