مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 07:452021-04-22اقتصادي

روایتی از بی آبی در مزارع ماسال/ مسؤولان به داد کشاورزان برسند


چند سالی است که با فرارسیدن ایام کشاورزی و کاشت برنج در این منطقه کشاورزان با معضل «بی آبی» مواجه شده اند هرچند در سال های گذشته این امر شاید در قالب کم آبی بوده باشد اما امسال به صورت گسترده با بی آبی و خشک سالی دست وپنجه نرم می کنند.

-   معمولاً سدهای لاستیکی از کم هزینه ترین و زودبازده ترین سدهایی است که جهت کمک به تأمین آب کشاورزی روی رودخانه ها ایجاد می شود اما گویا در این مورد هم شانس با کشاورزان ماسالی یار نبود.

سال 1395 با تصویب شورای اسلامی شهر ماسال قرار شد سدی لاستیکی روی رودخانه خالکایی ایجاد شود تا آب موردنیاز کشاورزان این منطقه را تأمین کند اما پس از گذشت پنج سال هنوز این سد به بهره برداری نرسیده است.

حضور در مزارع ماسال بیشتر شبیه به حضور در زمین فوتبال است زمین به شدت خشک، سفت و بدون کوچک ترین اثری از رطوبت به حال خود رهاشده است، درحالی که بیشتر شهرستان های استان گیلان درگیر نشا هستند کشاورزان ماسالی از خشک سالی گسترده رنج می برند.

  آصف اعلایی، دهیار روستای ظهرابچی بخش شاندرمن شهرستان ماسال در گفت گو با فارس می گوید: مردم اینجا با کشاورزی روزگار می گذرانند و امروز باوجود بی آبی مرگ محصولات خود را به چشم می بینند صدای مردم را به مسؤولان رساندم اما هرکدام مرا به دیگری حواله می دهد بخشداری تقصیر را به گردن آب م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از بی آبی در مزارع ماسال/ مسؤولان به داد کشاورزان برسند

روایتی از بی آبی در مزارع ماسال/ مسؤولان به داد کشاورزان برسند