مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 06:052021-04-22اقتصادي

تکمیل طرح آبیاری 46 هزار هکتاری سیستان/ ایران در تولید کره خودکفا شد


وزیر جهاد کشاورزی در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تکمیل طرح آبیاری 46 هزار هکتاری سیستان گفت: ایران امسال در تولید کره خودکفا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهور برگزار شد، گفت: طرح آبیاری 46 هزار هکتاری سیستان امروز کاملا نهایی شده و آب به سر قطعات 5 هکتاری زمین های کشاورزی این استان آمده است.

علاوه بر آن، درون همه این مزارع سیستم های نوین آبیاری در حال اجرا است تا بیشترین بهره وری آب را داشته باشیم.

  به گفته وزیر جهاد کشاورزی، 70 هزار نفر بهره بردار در 729 روستا در این استان از پروژه آبرسانی این طرح استفاده می کنند که آینده امنیت غذایی سیستان را تضمین می کند.

  خاوازی همچنین به برنامه های آبیاری نوین کشاورزی اشاره کرد و گفت: در 8 سال گذشته سطح زمین های آبیاری تحت فشار یک میلیون و 290 هزار هکتار بود که اکنون این رقم به 2 میلیون و 472 هزار هکتار رسیده است.

  وی به پیشرفت بخش های طراحی و صنعتی حوزه آبیاری اشاره کرد و گفت : در حال حاضر در تأمین صددرصد قطعات مربوط به سیستم نوین آبیاری خودکفا هستیم.

  وزیر جهاد کشاورزی به افزایش بهره وری فیزیکی در بخش کشاورزی هم اشاره ای کرد و گفت: تولید ماده خشک محصولات کشاورزی به ازای مصرف یک متر مکعب آب از 920 گرم به 1450 گرم ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکمیل طرح آبیاری 46 هزار هکتاری سیستان/ ایران در تولید کره خودکفا شد

تکمیل طرح آبیاری 46 هزار هکتاری سیستان/ ایران در تولید کره خودکفا شد