مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 05:252021-04-22بين الملل

از تنش آبی روستاییان ایذه تا حمل لوله های تامین آب!


با وجود تنش شدید آبی شهرستان ایذه و بی آبی چندین روستای این شهرستان، گزارش ها از بارگیری لوله های تامین آب این منطقه به سمت کارخانه تولید کننده در خارج از استان حکایت دارد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایذه، سالهاست که مساله بی آبی و تنش آبی جغرافیای شهرستان ایذه تیتر رسانه هاست.

سال هاست بیشترین اخبار حوادث شهرستان مرگ و میرها در کنار کارون و دریاچه سد کارون 3 به اصلی ترین سوژه رسانه ها و محافل عمومی تبدیل شده است.

کارونی که در تمام کتب درسی از آن به عنوان بزرگترین و پر آب ترین رود ایران یاد می شود، امروز مردمان حاشیه نشین آن جز تشنه ترین مردمان جهان به شمار می روند.

 با وجود اینکه رود کارون با گذر چند صد کیلومتری از شهرستان ایذه خود را به مناطق دیگر می رساند، عدم بهره مندی مردم این دیار حتی به اندازه رفع تشنگی و عطش خود در نوع خود جالب و قابل تامل است و نکته قابل تامل تر این است که تنها منبع تأمین آب تمام مناطق این شهرستان از طریق چاه هایی است که با پایین آمدن سطح آب شان آن قدر کف شکنی شده اند که برخی به طور طنز می گویند: دیگر از رگه های آب خارج و در حال رسیدن به لایه های نفتی است! فقط حفاری چاه های عمیق با توجه به خشکسالی های متوالی نمی تواند راه برون رفت و مشکل شهرستان ایذه از بی آبی باشد و با پایان یافتن این منابع، بحران بدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از تنش آبی روستاییان ایذه تا حمل لوله های تامین آب!

از تنش آبی روستاییان ایذه تا حمل لوله های تامین آب!