مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 11:152021-04-21اقتصادي

پاسخ وزارت بهداشت به شایعه محموله قاچاق واکسن فایزر در کشور


رییس سازمان غذا و دارو در خصوص شایعه وجود محموله قاچاق فایزر گفت: زنجیره سرد واکسن فایزر، دمای منفی شصت تا هفتاد درجه سانتیگراد است و به این دلیل، - رییس سازمان غذا و دارو در خصوص شایعه وجود محموله قاچاق فایزر گفت: زنجیره سرد واکسن فایزر، دمای منفی شصت تا هفتاد درجه سانتیگراد است و به این دلیل، امکان جابجایی آن بین کشورها وجود ندارد.

با فرض محال، اگر واکسن کنونی، فایزر باشد، در جابجایی قطعا اثربخشی خود را از دست داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد رضا شانه ساز تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع تولید، بین کشورهای متحد نیز چالش وجود دارد و با وجود پیش پرداخت مبالغ تامین واکسن، همچنان سهمیه ها تامین نشده اند.

رییس سازمان غذا و دارو به مزایای سامانه تیتک و امکان برچسب گذاری اشاره کرد و گفت: همه محموله های واکسن که وارد کشور می شوند با برچسب گذاری کد خاصی روی آن الصاق می شود و در هنگام تزریق با کد ملی فرد، در سامانه تیتک تطبیق داده می شود که مثلا چه کسی، کدام ویال واکسن از کدام کشور را دریافت کرده است.

وی تاکید کرد: سازمان جهانی بهداشت به تمامی نظام های سلامت و سازمان های غذا و داروی دنیا اعلام کرده که به دلیل محدودیت های تولید واکسن، موارد تقلبی واکسن به شدت زیاد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ وزارت بهداشت به شایعه محموله قاچاق واکسن فایزر در کشور

پاسخ وزارت بهداشت به شایعه محموله قاچاق واکسن فایزر در کشور