مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 10:552021-04-21بين الملل

احتمال پمپاژ ماده تاریک توسط ستاره غول آسای آلفای شکارچی


ستاره شناسان با پیش بینی احتمال بیرون پاشیدن ماده تاریک از ستاره آلفای شکارچی ممکن است راهی برای پیش بینی زمان انفجار این ستاره غول پیکر یافته باشند.

- احتمال پمپاژ "ماده تاریک" توسط ستاره غول آسای "آلفای شکارچی" ستاره شناسان با پیش بینی احتمال بیرون پاشیدن ماده تاریک از ستاره "آلفای شکارچی" ممکن است راهی برای پیش بینی زمان انفجار این ستاره غول پیکر یافته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، در اعماق هسته پرتحرک ستاره عظیم الجثه آلفای شکارچی نوعی فرضی از ماده تاریک به نام اکسیون (axion) ممکن است در حال دمیدن و بیرون ریختن به جهان باشد که به دانشمندان پتانسیل یک کشف و پیشرفت غیرمنتظره در جستجوی مستمر برای یافتن شواهد مربوط به ماده تاریک را می دهد.

این یافته ها در تاریخ 20 آوریل در کنفرانس انجمن فیزیکی آمریکا ارائه شده است.

ستاره عظیم الجثه آلفای شکارچی یا ابط الجوزا یا شبان شبانه (Betelgeuse) دومین ستاره پرنور صورت فلکی شکارچی بعد از پای شکارچی و به طور میانگین دهمین ستاره درخشان آسمان شب است.

تجزیه و تحلیل های اخیر که به دنبال نشانه هایی از اکسیون ها است، فیزیک دانان را قادر ساخته است تا محدودیت های دقیق تری بر خصوصیات این اکسیون های فرضی بگذارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال پمپاژ ماده تاریک توسط ستاره غول آسای آلفای شکارچی

احتمال پمپاژ ماده تاریک توسط ستاره غول آسای آلفای شکارچی