مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 05:252021-04-21بين الملل

آمادگی روسیه برای ساخت نیروگاه هسته ای در قزاقستان


سفیر روسیه در «نورسلطان» آمادگی این کشور برای ساخت نیروگاه هسته ای در قزاقستان را اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، الکسی باراداوکین سفیر روسیه در قزاقستان در کنفرانس بین المللی علمی - عملی با موضوع روسیه و قزاقستان: 30 سال مشارکت استراتژیک و همکاری جامع شرکت و سخنرانی کرد.

وی در این کنفرانس همکاری کشورش با قزاقستان را در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای پویا خواند و گفت: می خواهم بار دیگر تکرار کنم که روسیه آماده است، اگر تصمیم در قزاقستان گرفته شود، یک نیروگاه هسته ای در خاک این کشور بسازد.

باراداوکین در بخش دیگری تاکید کرد: سیستم مختصات جهانی بینی، ارزش های اساسی مشابه بین مردم دو کشور طی قرن ها شکل گرفته است و فضای بزرگ اوراسیا مردم را از هم جدا نکرد، بلکه آنها را با هم متحد ساخت.

وی خاطرنشان کرد: امروز روسیه و قزاقستان هم پیمانان واقعی و برابر هستند و این امر به ویژه در هنگام مبارزه مشارکت با بیماری همه گیر مشهود بود که در این دوره روسیه به قزاقستان کمک های بسیاری ارائه کرد و می کند، پزشکان و دانشمندان دو کشور به طور موثر همکاری می کنند، عرضه واکسن روسی به قزاقستان در حال افزایش است و تولید آن در منطقه قراغندی این کشور فراهم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی روسیه برای ساخت نیروگاه هسته ای در قزاقستان

آمادگی روسیه برای ساخت نیروگاه هسته ای در قزاقستان