مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 02:352021-04-20اقتصادي

بازار سیاه در کمین واکسن


«شرکت های خصوصی موفق شده اند تاکنون قرارداد خرید 6 میلیون دوز واکسن را امضا کنند و اگر مراحل اداری آن هرچه سریع تر طی شود، به تدریج و فاز به فاز واکسن خریداری و وارد کشور می شود».

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه خراسان، این خبر روز گذشته رییس اتاق بازرگانی تهران حکایت از آن دارد که بخش خصوصی به صورت جدی برای واردات واکسن دست به کار شده است.

با این حال برخی ابهامات و سوالات دراین باره وجود دارد: * قیمت واکسن های وارداتی بخش خصوصی چقدر خواهد بود؟ * تزریق این واکسن ها طبق نظر وزارت بهداشت انجام می شود یا بخش خصوصی درباره آن تصمیم می گیرد؟ * برای جلوگیری از خطر ایجاد رانت و بازار سیاه واکسن چه باید کرد؟ و .

.

هشدار رییس فرهنگستان علوم پزشکی این سوالات و ابهاماتی است که دکتر علیرضا مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی کشور هم درباره آن هشدار داده و در نامه ای به وزیر بهداشت نوشته است: از درگیرکردن بخش خصوصی، در امر خرید، توزیع و حتی تزریق واکسن به شدت پرهیز شود، چرا که خطر رانت خواری، بازار سیاه، فساد در حمل و نگهداری و نیز کیفیت واکسن بسیار زیاد خواهد بود .

موافقت مشروط وزارت بهداشت پس از تکذیب توزیع واکسن پولی توسط هلال احمر، وزارت بهداشت به طور رسمی موضع خود را درباره حضور بخش خصوصی برای واردات واکسن کرونا اعلام کرد و برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار سیاه در کمین واکسن

بازار سیاه در کمین واکسن