موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 05:102021-04-20اقتصادي

«جامعه شناسی تفاخر» منتشر شد


کتاب «جامعه شناسی تفاخر؛ سنخ شناسی و ذات انگاری فرهنگی» نوشته محسن سلیمانی فاخر منتشر شد.

- کتاب جامعه شناسی تفاخر؛ سنخ شناسی و ذات انگاری فرهنگی نوشته محسن سلیمانی فاخر منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این کتاب در 230 صفحه و با قیمت 60 هزار تومان در انتشارات آوای فرزانه منتشر و راهی بازار نشر شده است.

در معرفی این کتاب آمده است: در دوران تحولات پرشتاب، واکاوی خود برای تداوم فرهنگی یک ضرورت است.

بدون چنین بازاندیشی هایی یک فرهنگ و سنت امکان مواجهه فعال با وضعیت های جدید اجتماعی را از دست می دهد.

فرهنگ ایرانی دارای امکان ها و موانع خاص خویش است که بازشناسی آن ها از منظر وجودشناسانه درونی، می تواند به توان این سنت در مواجهه با امر نو و تعامل با دیگر سنت ها بیفزاید.

به زعم مولف، هدف از این گونه اثر جامعه شناسانه، برانگیختن آگاهی انتقادی و خودکاوی فرهنگی است تا موانع تحریف ارتباطات درون خویش بازشناسانده شود به طوری که اولا در درون سنت خویش قرار داشته باشد و ثانیا به تعبیر فرانکفورتی ها نقد درونی تناقضات میان واقعیت و ایده آل های اجتماعی باشد.

در مقدمه کتاب آمده است: جامعه شناسی در درون هر تمدنی اگر بخواهد روایی باشد باید با غور در تجربه تاریخی و البته نوشونده آن تمدن، بنای خویش را بنیان نهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جامعه شناسی تفاخر» منتشر شد

«جامعه شناسی تفاخر» منتشر شد