مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 05:052021-04-20اقتصادي

واپسین نفس آبزیان خزر تا قطع روزی شمالی ها / عدم رسیدگی به مشکلات صیادان


1399 و با نگاهی اجمالی به آمار و ارقام منتشر شده در رسانه ها، می توان مشاهده کرد که هر سال نسبت به سال گذشته، شاهد کاهش صید ماهیان استخوانی در دریای خزر هستیم.

- ایسنا/گیلان با پایان فصل صید 1400 – 1399 و با نگاهی اجمالی به آمار و ارقام منتشر شده در رسانه ها، می توان مشاهده کرد که هر سال نسبت به سال گذشته، شاهد کاهش صید ماهیان استخوانی در دریای خزر هستیم.

زنگ خطر انقراض نسل فک های خزری و ماهیان خاویاری از سه دهه گذشته به صدا درآمده و نیز طی یک دهه گذشته شاهد کاهش محسوس در صید ماهیان استخوانی هستیم که مبین اعلام وضعیت قرمز برای هشدار از دست دادن جیره غذایی شمالی ها و سایر هموطنان در اتکا به آبزیان دریای خزر است.

آلودگی آب رودخانه ها با هدایت آگاهانه فاضلاب های صنعتی و شهری، ورود سموم و مواد شیمایی بکار رفته در مزارع به رودخانه ها با بارش های نزولات آسمانی، صید بی رویه با روش های نامتعارف، از بین رفتن مصب سنگلاخی رودخانه هایی که ماهیان مولد به آن وارد می شوند با برداشت های غیرکارشناسانه و غیر اصولی مصالح، مسدود شدن دهانه رودخانه به دلیل عدم لایروبی درست در فصول مخصوص سال و موارد دیگر از دلایلی هستند که به شکل مداوم توسط کارشناسان شیلات تذکر داده می شود و سایر دستگاه های مربوطه نسبت به آن بی توجه هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واپسین نفس آبزیان خزر تا قطع روزی شمالی ها / عدم رسیدگی به مشکلات صیادان

واپسین نفس آبزیان خزر تا قطع روزی شمالی ها / عدم رسیدگی به مشکلات صیادان