مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 04:252021-04-20بين الملل

ادعای بورل؛ 150 هزار نظامی روسی در مرز اوکراین مستقر شدند


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ادعای اینکه حدود 150 هزار نظامی روسی در مرز اوکراین مستقر شده اند، گفت خطر تنش زایی های بیشتر کاملا واضح است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی یا اخراج بیشتر دیپلمات های روسی از کشورهای عضو این اتحادیه در نظر گرفته نشده، اما هشدار داد که انباشت نیروی نظامی روسیه در مرز اوکراین، بیشترین میزان خود است.

به نوشته رویترز، یک مقام آمریکایی نیز که خواست نامش فاش نشود، با تاکید بر اینکه اطلاعی از رقم دقیق نیروهای روسیه در مرز اوکراین ندارد اما گفت این تجمع نظامیان حدود ده ها هزار نفر است.

اوکراینی ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش بس در شرق اوکراین را نقض می کنند.

کی یف چندی پیش کمک نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک های ضد تانک دریافت کرده و مشغول انباشت آنها در نزدیکی مرز روسیه است.

پیش از این نیز، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با تاکید بر تعهد این کشور به شراکت نظامی با اوکراین، گفت کی یف را برای دفاع از خودش در برابر مسکو تسلیح می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای بورل؛ 150 هزار نظامی روسی در مرز اوکراین مستقر شدند

ادعای بورل؛ 150 هزار نظامی روسی در مرز اوکراین مستقر شدند