مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 03:002021-04-19سياسي

در جو سیارات خالی از حیات نیز می توان اکسیژن یافت!


آیا ما در کهکشان تنها هستیم؟ اگرچه این سوال برای قرن ها در جریان بوده اما پاسخی برای آن نیافته ایم شاید به این دلیل که به سوال دیگری می رسیم: - آیا ما در کهکشان تنها هستیم؟ اگرچه این سوال برای قرن ها در جریان بوده اما پاسخی برای آن نیافته ایم شاید به این دلیل که به سوال دیگری می رسیم: چگونه وجود حیات در سیارات دیگر را تشخیص دهیم بدون آنکه بتوانیم از آن ها بازدید کنیم؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ادونس، در طول دهه های گذشته، تجزیه و تحلیل ما از سیارات فراخورشیدی پیچیده تر شده است و علت آن پیشرفت تلسکوپ هایی است که به ستاره شناسان امکان بررسی ترکیبات شیمیایی جو سیارات را با استفاده از طیف نوری منتشر شده از آنها می دهد.

در این زمینه دانشمندان برای دسته بندی سیارات دارای حیات از یک مدل مشابه زمین استفاده می کنند که در آن اکسیژن به عنوان یک شاخص تعیین کننده حیات وجود دارد.

با این حال طبق گفته ی برخی از متخصصان این روش بسیار ساده است و دو مشکل دارد.

آیا حیات فرازمینی وابسته به جو دارای اکسیژن است؟ و آیا اکسیژن می تواند وجود حیات را تضمین کند؟ در مقاله ای که به تازگی در مجله ی AGU Advances به چاپ رسیده، گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیا، سانتا کروز(Santa Cruz) استدلال می کنند که جستجوی حیات تنها با در نظر گرفتن اکسیژن می تواند باعث ایجاد نتایج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در جو سیارات خالی از حیات نیز می توان اکسیژن یافت!

در جو سیارات خالی از حیات نیز می توان اکسیژن یافت!