مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 07:102021-04-19بين الملل

همکاری بن سلمان با تل آویو در کودتای اردن؛ ریاض در پی قیمومیت بر قدس است


منابع رسانه ای با انتشار تازه ترین جزییات درباره کودتای نافرجام در اردن خبر دادند، ولی عهد سعودی به صورت مشروط با رژیم صهیونیستی در این کودتا همکاری کرده و امارات و آمریکا هم عامل آن بوده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بنا بر گزارش رسانه ها طرح کودتا علیه عبدالله دوم پادشاه اردن که اخیرا صورت گرفت، یک طرح چندجانبه و کودتای بزرگی در تمامی مقیاس ها بود به نحوی که آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات در آن دست داشتند.

یک مسئول اردنی ضمن تأکید مطالب مذکور، خبر داد که این کودتا در رژیم صهیونیستی طرح ریزی شد؛ چرا که اردن در قبال طرح صلح تحمیلی آمریکایی-اسراییلی موسوم به معامله قرن موضع منفی داشت و با آن مخالفت کرد.

به گفته این مسئول، این موضعگیری اردن، نگرانی رژیم صهیونیستی را به همراه داشت که مبادا این مسئله، چراغ سبزی برای تحریک فلسطینیان ساکن اردن و عشایر آن علیه معامله قرن باشد.

وی خبر داد: به همین دلیل، مسئولان اسراییلی، خواستار کمک ریاض شدند.

محمد بن سلمان ولی عهد سعودی برای موافقت با این کار (کودتا)، شرط گذاشت که قیمومیت مقدسات اسلامی در قدس، از اردن به عربستان داده شود .

مسئول مذکور تصریح کرد، پس از موافقت واشنگتن، بن سلمان کار را بر عهده گرفت و باسم عوض الله (رییس پیشین کاخ پادشاهی سعودی) را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری بن سلمان با تل آویو در کودتای اردن؛ ریاض در پی قیمومیت بر قدس است

همکاری بن سلمان با تل آویو در کودتای اردن؛ ریاض در پی قیمومیت بر قدس است