مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 06:502021-04-19اجتماعي

رمضان در اسارت و یک خاطره


بعثی ها در اسارتگاه به هر اسیری دو تا سه نخ سیگار می دادند؛ من سیگارم را به بچه هایی که سیگار استعمال می کردند، می دادم تا وقت قرآن شان را بخرم یا برخی دیگر نصف نان خود را می دادند تا سهمیه و وقت قرآن دیگر اسرا را بخرند.

- بعثی ها در اسارتگاه به هر اسیری دو تا سه نخ سیگار می دادند؛ من سیگارم را به بچه هایی که سیگار استعمال می کردند، می دادم تا وقت قرآن شان را بخرم یا برخی دیگر نصف نان خود را می دادند تا سهمیه و وقت قرآن دیگر اسرا را بخرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،بیژن کریمی از جانبازان و آزادگان دوران دفاع مقدس است که 1001 روز از عمر خود را در اسارتگاه تکریت 11 عراق سپری کرده است در کتاب هزار شب و یک شب پیرامون ماه مبارک رمضان در دوران اسارت روایت می کند: هر اسارتگاه یک جلد قرآن کریم داشت و عراقی ها این کتاب ها را می دادند که ادعا کنند خواسته های اسرا را برآورده می کنند.

در هر اسارتگاه برای هر 10 گروه 13 نفره یعنی برای 130 نفر یک جلد قرآن کریم وجود داشت و برای ختم قرآن، هر فردی سه دقیقه می توانست قرآن بخواند.

خریدن وقت قرآن کریم نکته جالب دیگری بود؛ بعثی ها در اسارتگاه به هر اسیری دو تا سه نخ سیگار می دادند؛ من سیگارم را به بچه هایی که سیگار استعمال می کردند، می دادم تا وقت قرآنشان را بخرم یا برخی دیگر نصف نان خود را می دادند تا سهمیه و وقت قرآن دیگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رمضان در اسارت و یک خاطره

رمضان در اسارت و یک خاطره