مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 11:502021-04-18اقتصادي

خبر جدید در مورد سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس


مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس صندوق های با درآمد ثابت موظف شدند، هر فصل تا 3 درصد و در مجموع تا 15 درصد از پرتفوی خود را به خرید سهام اختصاص دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، میثم فدایی، در مورد سرمایه گذاری در صندوق های با درآمد ثابت در بورس گفت: تجربه چند سال قبل صندوق های با درآمد ثابت نشان داده آنهایی که در سهام سرمایه گذاری کرده بودند، در بلندمدت توانسته بودند، سودهای بالاتری به مشتریان خود یعنی دارندگان واحدهای سرمایه گذاری بپردازند.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: طبق قانونی که قبلا وجود داشته، صندوق های با درآمد ثابت، می توانستند در بازار سهام سرمایه گذاری کنند، اما پارسال به دلیل شرایط بازار صعودی و جو هیجانی بازار سرمایه، سازمان بورس به صندوق های با درآمد ثابت الزام کرد که سهام خود را بفروشند تا قدری از عطش تقاضا در بازار کاسته شود و آنها نیز اقدام به فروش سهام کردند.

البته بخشی از سهام خود را همچنان نگه داشتند.

فدایی گفت: بعد از این که بازار ریزش پیدا کرد و شاخص کل کاهش یافت، اکثر سهام ارزنده شدند و به قیمت کف رسیدند، بنابراین هیأت مدیره سازمان بورس تصویب کرد، صندوق های با درآمد ثابت می توانند سهام بخرند و اجباری بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر جدید در مورد سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس

خبر جدید در مورد سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس