مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 04:552021-04-18اقتصادي

صرفه جویی 60 درصدی آب با آبیاری نوین و کشت گلخانه ای در خراسان رضوی


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تغییر الگوی کشت، استفاده از شبکه های نوین آبیاری و توسعه کشت گلخانه ای را بهترین شیوه برای مدیریت منابع آبی ذکر کرد و گفت: - ایسنا/خراسان رضوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تغییر الگوی کشت، استفاده از شبکه های نوین آبیاری و توسعه کشت گلخانه ای را بهترین شیوه برای مدیریت منابع آبی ذکر کرد و گفت: نصب شبکه های نوین آبیاری و ایجاد گلخانه باعث کاهش 60 درصدی مصرف آب می شود.

سیدکمال الدین میرجعفریان در نشست کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: سالانه حدود 5.

5 میلیارد مترمکعب آب در استان مصرف می شود که 85 درصد آن مربوط به حوزه کشاورزی است لذا توسعه آبیاری نوین و ایجاد گلخانه در استان منجر به صرفه جویی حداقل سالانه 2 میلیارد مترمکعب در مصرف آب می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: امسال با توجه به شرایط آب و هوایی و میزان بارش ها، خراسان رضوی با مشکل کم آبی مواجه است که نیازمند مدیریت منابع آبی و جایگزین برای آنها به منظور حفظ اقتصاد و اشتغال استان هستیم.

وی ادامه داد: سند سازگاری با کم آبی خراسان رضوی یک نقشه راه برای مدیریت منابع آب است و باید به نحوی از آب استفاده شود که ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه جویی 60 درصدی آب با آبیاری نوین و کشت گلخانه ای در خراسان رضوی

صرفه جویی 60 درصدی آب با آبیاری نوین و کشت گلخانه ای در خراسان رضوی