مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 09:252021-04-17اقتصادي

تحقیق و تفحص از بورس در مجلس کلید خورد


تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران و درآمدهای نجومی اشخاص حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه سال 1399 در مجلس کلید خورد.

- ب- بر اساس ماده 43 قانون مذکور ناشر، شرکت تأمین سرمایه، حسابرس و ارزش یابان و مشاوران حقوقی ناشر، مسؤول جبران خسارات وارده به سرمایه گذارانی هستند که در اثر قصور، تقصیر، تخلف و یا به دلیل ارائه اطلاعات ناقص و خلاف واقع در عرضه اولیه که ناشی از فعل یا ترک فعل آنها باشد، متضرر گردیده اند.

ج- بر اساس ماده 54 قانون مذکور هیچ سهامدار حقیقی یا حقوقی، نمی تواند بیش از دو و نیم درصد (2/5 ٪) از سهام بورس را به طور مستقیم یا غیر مستقیم در مالکیت داشته باشد.

د- بر اساس ماده 55 قانون مذکور هیچ سهامدار حقیقی یا حقوقی نمی تواند بیش از پنج درصد (5٪) از سهام شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه را به طور مستقیم یا غیر مستقیم در مالکیت داشته باشد.

هـ- بر اساس ماده 15 آیین نامه اجرایی قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب 1386/04/03 طبقه بندی اطلاعات محرمانه و تعیین دسترسی اشخاص به آن به موجب مقرراتی است که به پیشنهاد سازمان به تصویب شورا می رسد.

و- بر اساس ماده 17 آیین نامه مذکور در اجرای ماده (35) قانون، هیئت مدیره بورسها موظفند طبق مقررات آیین نامه مربوط و بر اساس دستورالعم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقیق و تفحص از بورس در مجلس کلید خورد

تحقیق و تفحص از بورس در مجلس کلید خورد