مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 07:502021-04-17پزشكي

سردرد و روزه داری


متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: با آغاز ماه رمضان و روزه داری برخی از افراد دچار سردرد که ناشی از تغییر الگوی خواب، گرسنگی، کم آبی و غیره است، - ایسنا/زنجان متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: با آغاز ماه رمضان و روزه داری برخی از افراد دچار سردرد که ناشی از تغییر الگوی خواب، گرسنگی، کم آبی و غیره است، می شوند.

نوشین یمانی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با سردرد و روزه داری، اظهار کرد: ماه رمضان سبب آرامش و ایجاد فضای معنوی برای افراد می شود، اما سردرد روزه فضای این ماه را برای بعضی افراد خراب می کند؛ بنابراین باید راه حل این مشکل را بیاموزیم.

وی در رابطه با علت سردرد در هنگام روزه داری، افزود: بسیاری از افراد در ماه رمضان ممکن است دچار سردردهای خفیف یا متوسط شوند.

این سردردها ناشی از عواملی مانند هیپوگلیسمی، گرسنگی و افت قند خون، کم آبی بدن و تشنگی، کم شدن کافیین، تغییر در الگوی خواب و استرس است.

این پزشک با بیان اینکه سردرد روزه اغلب بعد از ظهر و یا غروب درست قبل از باز کردن روزه اتفاق می افتد و شدت سردرد معمولاً با گذشت روزهای روزه داری بیشتر می شود، تصریح کرد: معمولاً کسانی که در روزهای دیگر سال نیز تجربه سردرد را دارند بیشتر در خطر سردرد روزه قرار دارند اما افرادی هم هستند که سابقه سردرد یا میگرن ندارند اما در این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردرد و روزه داری

سردرد و روزه داری