مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 07:202021-04-17پزشكي

چگونه در ماه رمضان وزنمان را کم کنیم؟!استراحت به دستگاه گوارش


رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم درخصوص فواید روزه گرفتن برای دستگاه گوارش، کاهش وزن در ماه رمضان و اهمیت وعده های افطار و سحر صحبت کرد.

- چگونه در ماه رمضان وزنمان را کم کنیم؟!استراحت به دستگاه گوارش ایسنا/قم رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم درخصوص فواید روزه گرفتن برای دستگاه گوارش، کاهش وزن در ماه رمضان و اهمیت وعده های افطار و سحر صحبت کرد.

علی اکبر حق ویسی در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد: در طول یک سال که 12 ماه دارد می توان گفت عمده مردم 11 ماه از آن را به خوبی غذا دریافت می کنند و این امر باعث خستگی دستگاه گوارش از جمله معده و روده می شود، بنابراین دستگاه گوارش بایستی در ماه رمضان استراحت کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در ماه رمضان هر فرد تنها دو وعده غذایی دریافت می کند، در همین دو وعده نباید پرخوری کرد چراکه این موضوع هم از دیدگاه مذهبی و هم از دیدگاه علمی و طب سنتی نادرست است.

کاهش وزن در ماه رمضان! کارشناس تغذیه اظهار کرد: انتظار می رود که در این ماه تعدادی از بیماری ها به ویژه اضافه وزن در افراد کنترل شود، بنابراین با توجه به اینکه وعده های غذایی کمتر می شود مردم باید در این ماه انرژی دریافتی خود را 20 الی 30 درصد کاهش دهند بر همین اساس هر فرد بایستی 2 الی 4 کیلو در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه در ماه رمضان وزنمان را کم کنیم؟!استراحت به دستگاه گوارش

چگونه در ماه رمضان وزنمان را کم کنیم؟!استراحت به دستگاه گوارش