مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 07:052021-04-17بين الملل

یک دیپلمات اوکراینی به اتهام جاسوسی در روسیه بازداشت شد


یک مقام کنسولگری اوکراین در روسیه حین تلاش برای دستیابی به اطلاعات محرمانه، توسط نیروهای سازمان امنیت داخلی روسیه بازداشت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک دیپلمات اوکراینی روز جمعه در شهر سن پترزبورگ روسیه به اتهام جاسوسی بازداشت شد.

به نوشته خبرگزاری تاس ، مأموران سازمان امنیت داخلی روسیه یک دیپلمات کنسولگری اصلی اوکراین در سن پترزبورگ را به خاطر تلاش برای دستیابی به اطلاعات محرمانه بازداشت کرده اند.

این سازمان روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: روز 16 آوریل (جمعه) سازمان امنیت فدرال روسیه، الکساندر سوسونیوک دیپلمات و کنسول اوکراین را حین دریافت داده های محرمانه از پایگاه های داده آژانس های مجری قانون و سازمان امنیت فدرال روسیه، دستگیر کردند .

این بیانیه می افزاید: چنین فعالیت هایی با جایگاه کارکنان دیپلماتیک در تضاد است و به وضوح نشان دهنده ماهیت خصومت آمیز [این اقدامات] علیه فدراسیون روسیه محسوب می شود .

سازمان امنیت داخلی روسیه در ادامه متذکر شد با این دیپلمات اوکراینی مطابق قوانین بین المللی برخورد خواهد شد.

طبق قوانین بین المللی، مقامات کنسولی نیز همانند دیپلمات ها از مصونیت برخوردار هستند اما در صورت انجام اقدامات مغایر با وظایف، کشور میزبان می تواند فرد خاطی را اخراج کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک دیپلمات اوکراینی به اتهام جاسوسی در روسیه بازداشت شد

یک دیپلمات اوکراینی به اتهام جاسوسی در روسیه بازداشت شد