مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 05:552021-04-17اقتصادي

توسعه زیست فناری دریایی و افزایش سهم مصرف این مواد در سفره های ایرانی


13 پروژه توسعه تولید محصولات زیست دریا در کشور تعریف شده است که منجر به افزایش سهم مصرف این مواد در سفره های ایرانی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، زیسـت فنـاوری دریایـی بـه معنـای اسـتفاده از موجـودات آبـزی بـرای بهبـود و افزایـش کیفیـت زندگـی انسـان و یـا تولیـد محصـولات دریایـی اسـت کـه بـه طـور مسـتقیم یـا غیرمسـتقیم در زندگـی انسـان تاثیـر دارنـد.

زیسـت فنـاوری دریـا فقـط بـه تولیـد انـواع ماهیـان محـدود نمی شود و بهـره بـرداری از سـایر منابـع دریـا ماننـد جلبک هـا، میکروارگانیسـم ها، گیاهـان آبـزی و غیـره نیـز در ایـن حـوزه می گنجند.

بر اساس آمارهای موجود،  میـزان تولیـد آبزیان کشور عددی حدود 2 میلیون تن انواع آبزیان و میگو اسـت که حدود 12 درصد میزان تولید فرآورده های پروتیینی کشور را شامل می شوند.

حدود 3/61 درصد تولید آبزیان کشور از فعالیت های صیادی در سواحل شمالی و جنوبی کشور حاصل می شود و مابقی نتیجه فعالیت های آبزی پروری اسـت.

با توجـه بـه اولویت ها و پتانسیل موجود در کشـور، سـتاد توسـعه زیسـت فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بهره برداری از منابع زیست دریـا در حوزه های اصلاح نژاد آبزیان، واکسن و بهداشت آبزیان، پـرورش جلبک و می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه زیست فناری دریایی و افزایش سهم مصرف این مواد در سفره های ایرانی

توسعه زیست فناری دریایی و افزایش سهم مصرف این مواد در سفره های ایرانی