مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 04:252021-04-17اجتماعي

صیانت از مواریث تاریخی و توسعه گردشگری شهر 9 هزارساله ملکان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، سال 1399 را سال صیانت از مواریث تاریخی و توسعه گردشگری شهر 9 هزارساله ملکان عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ملکان، احمد حمزه زاده تقویت و توسعه زیرساخت های گردشگری و صیانت از مواریث تاریخی شهرستان ملکان به عنوان یکی از دروازه های ورودی مهم استان همواره در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی به اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ملکان در سال 1399 اشاره کرد و گفت: از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در حوزه میراث فرهنگی این شهرستان می توان به اخذ سند مالکیت به مساحت 5500 مترمربع برای تمدن 9 هزارساله شهرستان، حفاظت، مرمت، ساماندهی قلعه بختک لیلان، پل های تاریخی قلی کندی و لیلان، اخذ مجوز و تعیین حریم و عرصه تپه الله قلی لیلان و همچنین تشکیل انجمن میراث فرهنگی شهرستان ملکان اشاره کرد.

وی در ادامه افتتاح بزرگ ترین مرکز اطلاع رسانی استان در شهرستان ملکان را اقدامی مهم در راستای توسعه گردشگری این منطقه عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ملکان دروازه ورودی جنوب غربی استان است، لذا این اداره کل با افتتاح بزرگ ترین مرکز اطلاع رسانی گردشگری در این شهرستان و ایجاد سهولت دسترسی به اطلاعات گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صیانت از مواریث تاریخی و توسعه گردشگری شهر 9 هزارساله ملکان

صیانت از مواریث تاریخی و توسعه گردشگری شهر 9 هزارساله ملکان