مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 10:552021-04-16سياسي

یزدی زاده: نهادی فراقوه ای باید مسئول تدوین و نظارت بر اجرای برنامه های توسعه شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا یزدی زاده عضو سابق شورای راهبردی نظام مالیاتی درباره مشکلات فرایند بودجه ریزی کشور گفت: بودجه‎ ریزی آخرین گام در نظام برنامه ریزی کشور است در حالی که مشکل اصلی کشور در بنیان های نظام برنامه ریزی نهفته .

- عضو سابق شورای راهبردی نظام مالیاتی گفت: برنامه ریزی اقتصادی کشور باید به صورت فراقوه ای صورت گیرد تا نه تنها تحت تأثیر سیاست های عوام زده، قومی، جناحی و منطقه ای نباشد بلکه وابسته به دولت ها و مجلس های مختلف نیز نباشد تا بتواند ثبات لازم در پیگیری داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا یزدی زاده عضو سابق شورای راهبردی نظام مالیاتی درباره مشکلات فرایند بودجه ریزی کشور گفت: بودجه‎ ریزی آخرین گام در نظام برنامه ریزی کشور است در حالی که مشکل اصلی کشور در بنیان های نظام برنامه ریزی نهفته است به گونه ای که علیرغم حدود 8 دهه برنامه ریزی منسجم و مدون در کشور، هیچ گاه کشور دارای برنامه ریزی اقتصادی نبوده است.

وی ادامه داد: در نظام برنامه ریزی در ایران، همواره از مدل هایی در برنامه ریزی اقتصادی استفاده کرده است که این مدل ها ماهیتاً آینده را بر اساس گذشته پیش بینی می کنند در حالی که آینده در مسائل مختلفی لزوماً ادامه گذشته نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یزدی زاده: نهادی فراقوه ای باید مسئول تدوین و نظارت بر اجرای برنامه های توسعه شود

یزدی زاده: نهادی فراقوه ای باید مسئول تدوین و نظارت بر اجرای برنامه های توسعه شود