مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 09:552021-04-16سياسي

«آیت الله مروج» عالمی مجتهد و فقیهی والامقام


آیت الله مروج در سمت امامت جمعه اردبیل، شخصیتی محبوب، خدمتگزار، مردمی و موفق بود که خدمات ارزنده سیاسی، فرهنگی و اجتماعی متعددی در دوران حیات در استان اردبیل انجام داد.

- خبرگزاری فارس ـ اردبیل؛ مصطفی آمون: بیوک خلیل زاده معروف به مروج در 27 شهریور سال 1309 در یک حوزه علمیه قم عظیمت و در مدرسه آیت الله حجت کوه کمری اقامت گزید و در درس بزرگانی چون ؛ آیت الله سلطانی ، شیخ احمد کافی ، عبدالجواد اصفهانی و میرزا محمد مجاهدی تبریزی حاضر گردید؛ ضمن آنکه در درس فلسفه ی شیخ محمد لاکانی ، میرزا مهدی مازندرانی و علامه طباطبایی هم شرکت می کرد.

  آیت الله مروج پس از اتمام مقدمات دروس حوزوی در قم و شروع درس خارج راهی مشهد مقدس شد و در درس خارج فقه و اصول آیت الله العظمی سید یونس اردبیلی ، از مراجع تقلید آن زمان ، حاضر گشت .

وی در همین دوران به پیشنهاد حجت الاسلام سید ابراهیم سید حاتمی ، لقب مروج را برگزید و به این لقب شهرت پیدا کرد و پس از بازگشت به اردبیل به تدریس و ترویج و اقامه نماز پرداخت .

با آغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) همراه علمایی چون آیت الله سید یونس یونسی اردبیلی ، آیت الله مسائلی و آیت الله اردبیلی وارد مبارزات اسلامی شد و با ارسال تلگراف هایی به مراجع تقلید از جریان نهضت اسلامی حمایت نمودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آیت الله مروج» عالمی مجتهد و فقیهی والامقام

«آیت الله مروج» عالمی مجتهد و فقیهی والامقام