مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 07:352021-04-16اقتصادي

جزییات بسته جدید سیاست ارزی بانک مرکزی


در این ابلاغیه مورد اصلاح قرار می گرفت تا صادرکنندگان بتوانند یک بار برای همیشه، تکلیف خود در بازگشت ارز صادراتی را بدانند - رییس کنفدراسیون صادرات ضمن تشریح بسته سیاست ارز حاصل از صادرات بانک مرکزی، گفت: دارندگان تعهد ارزی سال97 و98 رفع تعهد کنند تا از استرداد مالیات برارزش افزوده و معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

محمد لاهوتی در گفت وگو با مهر با اشاره به ابلاغیه جدید بانک مرکزی در خصوص روش های بازگشت ارز صادراتی 1400، اظهار داشت: از سال 97 موضوع تعهد ارزی صادرکنندگان به یک چالش جدی بین دولت و فعالان اقتصادی در عرصه صادرات و صادرکنندگان تبدیل شده و چندین و چند بخشنامه پی در پی از سوی بانک مرکزی صادر شد که به دلیل ناکارآمدی با بخشنامه های جدیدی جایگزین شده است.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: در نهایت این اتفاقات باعث دستور رییس جمهور به معاون اقتصادی شد که منتج به ابلاغیه 177 ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در آبان ماه سال 99 گردید.

در این زمان به نظر فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی ایران، این ابلاغیه یکی از موضوعات مهمی بود که رفع بسیاری از مشکلات صادرکنندگان در آن دیده شده بود، اگرچه همچنان ابهاماتی نیز در پی داشت که عملاً اجرای این ابلاغیه را بلااثر می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات بسته جدید سیاست ارزی بانک مرکزی

جزییات بسته جدید سیاست ارزی بانک مرکزی