مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 07:102021-04-16سياسي

باغات تهران واحه ای میان بافت های متراکم و خاکستری/ تملک باغات پایتخت ادامه دارد


سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه باغات تهران همانند واحه ای در بافت متراکم و خاکستری شهر هستند، گفت: طی سه سال گذشته 18 باغ برای تبدیل به بوستان و فضای سبز عمومی شناسایی و تملک شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدش از باغ هورفر در منطقه 7 گفت: طی روزهای گذشته از باغ هورفر در منطقه هفت بازدید کردم، باغ کوچکی در میانه بافتی به شدت متراکم و خاکستری که من را به یاد باغ شازده در استان کرمان انداخت.

وی با اشاره به اینکه تملک باغ ها و تبدیل آن به بوستان عمومی در شهر تهران یکی از برنامه های اصلی شورای شهر و مدیریت شهری در دوره پنجم بوده است، عنوان کرد: آقای هورفر (مالک پیشین باغ هورفر) بیش از 80 سال سن دارد و در کودکی او، این زمین توسط پدرش خریداری می شود و باغ و بنایی برپا می کنند و ساکن می شوند، مالک باغ، نگران حفاظت از باغ بود و وقتی اطمینان حاصل کرد اینجا قرار نیست کارگاه ساختمانی شود و برجی جای درختان را بگیرد، در دوره فعلی مدیریت شهری حاضر به فروش باغ به شهرداری می شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید براینکه در دوره شورای پنجم و مدیریت شهری جدید تملک باغات از سوی شهرداری تهران به طور جدی دنبال شد، اضافه کرد: اهمیت حفظ باغات شهر تهران باعث شد تا اعضای شورای شهر تهران نسبت به لغو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغات تهران واحه ای میان بافت های متراکم و خاکستری/ تملک باغات پایتخت ادامه دارد

باغات تهران واحه ای میان بافت های متراکم و خاکستری/ تملک باغات پایتخت ادامه دارد