مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 12:152021-04-14بين الملل

هشدار مسکو درخصوص عواقب تأخیر در خروج آمریکا از افغانستان


وزارت امور خارجه روسیه، تعویق خروج نیروهای خارجی از افغانستان را ناقض توافق با طالبان توصیف کرد و درخصوص افزایش تنش ها در این کشور هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت روسیه روز چهارشنبه درخصوص به تأخیر افتادن خروج آمریکا و متحدانش از خاک روسیه اعلام کرد، به تعویق انداختن خروج نیروهای خارجی از افغانستان تا اواخر تابستان، ناقض توافق با طالبان است و ممکن است به افزایش تنش در این کشور منتهی شود.

پیشتر یک مقام ارشد آمریکایی خبر داد که روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در ماه مه شروع خواهد شد و هدف آن است که تا 11 سپتامبر (20 شهریور 1400) سال جاری (در بیستمین سالگرد حمله آمریکا به افغانستان) تمامی نیروهای آمریکایی از افغاستان خارج شده باشند.

آنه گرت کرامپ-کارنبائر وزیر دفاع آلمان نیز گفته است ناتو خود را با برنامه های آمریکا برای خروج نیرو از افغانستان منطبق خواهد کرد.

وی افزود انتظار می رود بعد از نشست ویژه این اتحاد نظامی که قرار است ساعاتی دیگر برگزار شود، چنین تصمیمی اتخاذ شود.

گروه طالبان اما در واکنش به این تصمیم آمریکا گفته است که تا زمان خارج نشدن نیروهای خارجی از کشور، این گروه در هیچ کنفرانسی که درباره افغانستان در آن تصمیم گیری می شود، شرکت نخواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار مسکو درخصوص عواقب تأخیر در خروج آمریکا از افغانستان

هشدار مسکو درخصوص عواقب تأخیر در خروج آمریکا از افغانستان