مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 05:502021-04-14فرهنگي

یکی از قدیمی ترین نسخ خطی آثار عطار نیشابوری در کتابخانه ملی است


به گفته فهرست نویس نسخ خطی کتابخانه ملی ایران، یکی از قدیمی ترین نسخ خطی آثار عطار که نزدیک به دوره زندگی این شخصیت بلندنام ادبیات فارسی است، - در کتابخانه ملی نگهداری می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سید محمد صادق ابراهیمیان در روز بزرگداشت عطار نیشابوری از عارفان و شاعران ایران به تشریح مجموعه نسخ خطی این شخصیت بلندنام ادبیات فارسی پرداخت.

این فهرست نویس نسخ خطی کتابخانه ملی ایران درباره نسخ نفیس به جا مانده از عطار نیشابوری در گنجینه کتابخانه ملی گفت: در گنجینه اداره کل کتاب های خطی و نادر سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، 18 نسخه خطی از آثار عطار از جمله کلیات، منتخبات و دیوان اشعار او نگهداری می شود که ارزش پژوهشی قابل توجه ای برای محققان دارد.

فهرست نویس نسخه های خطی کتابخانه ملی اشاره کرد: البته در کنار این آثار مستقل؛ به سلیقه کاتبان و به فراخور احوال و اقتضا در قالب مجموعه هایی چون جُنگ، سفینه و تذکره به آثاری از این شاعر نامی برمی خوریم که در بیش از 170 نسخه آمده و در کتابخانه ملی نگهداری می شود.

ابراهیمیان در تشریح برخی از مهمترین نسخ خطی آثار عطار در کتابخانه ملی عنوان کرد: یک نسخه خطی از منطق الطیر ، کتابت به سال 867 هجری قمری در کتابخانه ملی نگهداری می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یکی از قدیمی ترین نسخ خطی آثار عطار نیشابوری در کتابخانه ملی است

یکی از قدیمی ترین نسخ خطی آثار عطار نیشابوری در کتابخانه ملی است