مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 13:352021-04-13سياسي

آنچه باید در خصوص احکام مربوط به قضا و کفاره روزه بدانید


کارشناس مذهبی در چهارمحال و بختیاری با تشریح بخشی از احکام روزه قضا و کفاره گفت: پرداخت کفاره روزه قضا به گونه ای است که شخص اجناسی معادل 750 گرم از یکی از اقلام گندم، - حجت الاسلام والمسلمین علی شریفی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد در مورد احکام کفاره روزه قضا گفت: در مسائل شرعی اختلاف نظرهایی میان مراجع عظام وجود دارد و هر مقلد باید از مرجع خود کسب تکلیف کند و در این مسائل نمی توان حکم قطعی و نهایی را اعلام کرد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه برادران چهارحال وبختیاری به حکم کلی تکلیف روزه داران در ادای روزه قضا اشاره کرد و ادامه داد: هر شخصی که شرایط روزه دار بودن را دارد ولی به علت دلیلی امکان روزه گرفتن در ماه رمضان را ندارد تا ماه رمضان سال بعد فرصت به جا آوردن روزه قضا را دارد.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: کفاره روزه در حقیقت جریمه کسی است که عمداً روزه خواری کند که در این صورت یا باید شصت فقیر را طعام دهد و یا شصت روز روزه بگیرد.

  وی با بیان اینکه به کسی که عمداً با چیز حرامی مانند شراب، روزه خواری کرده است کفاره جمع تعلق می گیرد، افزود: این فرد دیگر بین چند چیز اختیار ندارد، بلکه به عنوان کفاره، باید افزون بر قضای روزه، هم شصت فقیر را سیر کند و هم شصت روز را روزه بگیرد که 31 روز از این شصت روز باید پی درپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه باید در خصوص احکام مربوط به قضا و کفاره روزه بدانید

آنچه باید در خصوص احکام مربوط به قضا و کفاره روزه بدانید