مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 11:302021-04-13فرهنگي

خوشحالی نویسنده مشهور جهان بخاطر نامگذاری اثرش روی کوچه روستایی در ایران+عکس


«پائولو کوییلو» نویسنده شهیر برزیلی که با رمان «کیمیاگر» به شهرت جهانی دست یافت، از ابتکار جالب مردم روستایی در ایران به وجد آمد! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس به نقل از وییتر ، نویسنده نامدار برزیلی و خالق آثاری چون کیمیاگر ، کمانگیر و برنده تنهاست از ابتکار جالب اهالی یک روستا در استان همدان برای نامگذاری یکی از کوچه ها به نام رمان کیمیاگر ابراز خوشحالی کرد.

کوییلو در صفحه رسمی توییتر خود نوشت: کوچه های یک روستا در استان همدان، در شمال غربی ایران، همه به نام شاهکارهای ادبیات جهان نامگذاری شده اند.

 ابتکار عمل خوانندگان کتاب و علاقه مندان به ادبیات، روستای رسول آباد را به مکانی منحصر به فرد تبدیل کرده و آن را در منطقه مشهور کرده است.

روستای تاج آباد سفلی (رسول آباد فعلی) در شهرستان بهار همدان و در شرق گردنهٔ اسدآباد و در نزدیکی جاده همدان به کرمانشاه قرار گرفته است.

  آوازه این روستا با وجود آب و هوای خوب و مکان های زیبا و طبیعت بکر، به خاطر فعالیت های فرهنگی و کتابخوانی اکثر مردم این روستا نه تنها در ایران که در خارج از مرزها هم پیچیده است.

وجود کتابخانه ای با 6000 جلد کتاب و علاقه مردم روستا به کتابخوانی باعث شد تا 2 سال پیش قباد یاری شورای روستا ایده نام گذاری معابر روستا را به نام کتاب های مشاهیر جهان ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوشحالی نویسنده مشهور جهان بخاطر نامگذاری اثرش روی کوچه روستایی در ایران+عکس

خوشحالی نویسنده مشهور جهان بخاطر نامگذاری اثرش روی کوچه روستایی در ایران+عکس