مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 10:052021-04-13سياسي

باید شاخص های اثرگذار در تحول کشاورزی استان مرکزی توسعه پیدا کند


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: شاخص های اثر گذار در بخش کشاورزی با هدف توسعه این بخش در استان مرکزی باید جدی گرفته شود و توسعه پیدا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر سه شنبه در دیدار با مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در اراک، با اشاره به اینکه اصلاح الگوی کشت مهمترین عامل رشد و توسعه کشاورزی است، اظهار کرد: تنوع تولیدهای منحصر به فرد گیاهی باغی در کنار مزیت های صنایع تبدیلی به عنوان دو شاخص اثر گذار باید با هدف توسعه و تحول در حوزه کشاورزی استان مرکزی مد نظر قرار بگیرد.

وی افزود: استفاده از نیروهای کارآمد و با انگیزه و توسعه کشت گلخانه ای و ممنوعیت کشت های زراعی آب بر مانند هندوانه، می تواند علاوه بر کاهش ضایعات، در افزایش تولید بخش کشاورزی مؤثر واقع شود.

دری نجف آبادی با بیان اینکه تصمیم سازان و برنامه ریزان بخش کشاورزی طرح یکپارچه کردن اراضی و کشت محصولات کشاورزی را با دقت بیشتر در دستور کار قرار دهند گفت: تولید انبوه می تواند در توسعه اقتصادی مؤثر واقع شود و این مهم نیز تنها با یکپارچه سازی اراضی امکان پذیر است.

وی اصلاح الگوی کشت همراه با دانش کاربردی را مهمترین عامل رشد بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: استفاده از فناوری های نوین در آبیاری و تحقیق پژوهش در عرصه کشاورزی از جم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید شاخص های اثرگذار در تحول کشاورزی استان مرکزی توسعه پیدا کند

باید شاخص های اثرگذار در تحول کشاورزی استان مرکزی توسعه پیدا کند