مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 08:502021-04-13سياسي

جهاددانشگاهی به رفع چالشهای شهرستان اردکان کمک کند


فرماندار اردکان با اشاره به برخی تهدیدات و چالش های این شهرستان، نسبت به ورود جهاددانشگاهی یزد برای رفع آنها ابراز امیدواری کرد.

- مصطفی پوردهقان اردکانی امروز سه شنبه 24 فرودین ماه در نشست با رییس و معاونین سازمان جهاددانشگاهی یزد که به منظور برخورداری بیشتر این شهرستان از ظرفیت های جهاددانشگاهی در بخش های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: اردکان 1400 دارای 120 هزار نفر جمعیت با نسبت جنسیتی 120 مرد به ازای هر 100 زن است که 32 هزار نفر از این جمعیت را هموطنان غیربومی و 15 هزار نفر آنها را اتباع خارجی تشکیل می دهند.

وی کشاورزی شهرستان اردکان را با وجود مشکل کم ابی در وضعیت نسبتاً خوبی دانست و افزود: اردکان در بخش صنعت پرچمدار استان یزد است و حتی در برخی شاخص های ملی نیز جایگاه خوبی دارد.

وی گفت: خوشبختانه مشکلی از بابت بیکاری در شهرستان نداریم به نحوی که نرخ بیکاری در بین مردان این شهرستان تنها چهار درصد است ولی در بخش زنان با توجه به این که خیلی از محیط های شغلی شهرستان مردانه است، این نرخ تا 20 درصد نیز افزایش یافته است.

پوردهقان اردکانی با اشاره به وجود 300 واحد صنعتی متوسط و بزرگ در اردکان، یکی از چالش های در اولویت این شهرستان صنعتی را معضلات زیست محیطی خواند و اظهار کرد: جهاددانشگاهی یزد با برخورداری از ظرفیت های علمی می تواند در حوز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهاددانشگاهی به رفع چالشهای شهرستان اردکان کمک کند

جهاددانشگاهی به رفع چالشهای شهرستان اردکان کمک کند