مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 03:402021-04-12بين الملل

اندیشکده اماراتی: همکاری راهبردی ایران و چین تحریم های آمریکا را بی اثر می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مرکز پژوهش های پیشرفته المستقبل امارات نوشت: سند همکاری ایران و چین می تواند یکی از سازوکار های تقویت روابط ایران و چین و انتقال آن به بالاترین سطح باشد و در نتیجه این توافق، - یک اندیشکده اماراتی در گزارشی تصریح کرد نفوذ ایران در منطقه، به واسطه سند همکاری با چین افزایش می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مرکز پژوهش های پیشرفته المستقبل امارات نوشت: سند همکاری ایران و چین می تواند یکی از سازوکار های تقویت روابط ایران و چین و انتقال آن به بالاترین سطح باشد و در نتیجه این توافق، آثار ناگوار تحریم های آمریکا کاهش یابد و ایران نفوذ خود در منطقه را گسترش دهد و چین هم با توجه به نقش ایران در عراق و سوریه می تواند به دریای مدیترانه دسترسی داشته باشد.

توافق همکاری اقتصادی که در ماه مارس 2021 میان ایران و چین امضاء شده است بیانگر طرح توسعه ای است که به موجب آن چین 400 میلیارد دلار در بخش های اقتصادی ایران سرمایه گذاری خواهد کرد.

این موضوع به ایران فرصت می دهد تا فشار هایی را علیه دولت جدید آمریکا درباره بازگشت به برجام تحمیل کند و اقتصاد خود را ارتقا دهد.

بند هایی که از این توافق منتشر شده نشان می دهد زمینه های همکاری میان دو کشور شامل بخش انرژی به ویژه آنچه مربوط به نفت خام (استخراج، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندیشکده اماراتی: همکاری راهبردی ایران و چین تحریم های آمریکا را بی اثر می کند

اندیشکده اماراتی: همکاری راهبردی ایران و چین تحریم های آمریکا را بی اثر می کند