مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 18:352021-04-11بين الملل

فسیل های 12 میلیون سال شگفت انگیز مراغه در یک انباری


فسیل های مراغه با داشتن 7 تا 12 میلیون سال قدمت در رویای داشتن سرپناه هستند.

- خبرگزاری فارس- احمد طالبی: منطقه فسیلی مراغه به خاطر داشتن تراکم بالای فسیل مهره داران  جزو پنج منطقه پرفسیل در جهان است به و بهشت فسیل شناسان شهرت دارد.

کاوش و تحقیقاتی زیادی توسط فسیل شناسان روسی، آمریکایی، ژاپنی، چین ی و فنلاندی در منطقه فسیلی مراغه، از 150سال پیش آغاز شده و با وجود استخراج بیش از 2 هزار قطعه فسیل هنوز بخش زیادی از آنها در انبار نگهداری می شود.

منطقه فسیلی مراغه به دلیل دارا بودن فسیل ماستادون و ماموت ها (سنگواره های پیش از تاریخ) دارای شهرت جهانی بوده و هم اکنون مورد حفاظت ویژه سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

منطقه فسیلی مراغه به عنوان نخستین اثر ملی، طبیعی و فسیلی ایران از بالاترین رده های حفاظتی سازمان محیط زیست برخوردار است.

سایت فسیلی مراغه در نوع خود به عنوان یکی از نادرترین سایت های دنیا از نظر فسیل پستانداران است که از سال ها پیش مورد توجه مجامع علمی جهان قرار دارد.

فون مراغه به عنوان حلقه مفقوده فون فسیلی پستانداران جنوب آسیا، اطلاعات ارزشمندی از حیات و شرایط اقلیمی و روند تغییرات آن در اختیار می نهد و به عنوان یک ژئوسایت، ظرفیت ژئوتوریسمی آن که می تواند موجب جذب گردشگران داخلی و خارجی با اهداف متنوع شود، مورد بی تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فسیل های 12 میلیون سال شگفت انگیز مراغه در یک انباری

فسیل های 12 میلیون سال شگفت انگیز مراغه در یک انباری