مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 05:452021-04-11سياسي

توضیحات معاون شهردار درباره بخشنامه حاجی فیروز


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری گفت: نمی خواستیم اجرای برنامه ها، گروهی از هم وطنان را آزرده کند و لذا اعتراض آن ها را به رسمیت شناخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، صدور بخشنامه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مورد پرهیز از نمایش حاجی فیروز با صورت سیاه در کارناوال های نوروزی واکنش های مثبت و منفی بسیاری در فضای عمومی کشور و میان اهالی علم، فرهنگ و هنر برانگیخت.

محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری در توضیح دلیل صدور و واکنش ها به این بخشنامه گفت: اگر به مطالعات متاخر در مورد حضور بردگان سیاه در ایران خصوصاً در دوره قاجار توجه شود بخشی از ناباوری مردم در مورد ارتباط شخصیت هایی مثل سیاه و حاجی فیروز با نژاد سیاه کمتر می شود.

روایت غالب در جامعه ریشه این شخصیت ها در اساطیر ایران باستان می داند اما باید توجه داشته باشید در سال های اخیر مطالعات تاریخی و مردم شناختی متعددی انجام شده که این روایت را به چالش می کشد.

رویکرد محققانه و علمی به پدیده ها این نیست که ما صرفاً برای آنچه به آن باور داریم به دنبال نوشته ای در کتاب ها بگردیم بلکه باید همه جانبه درباره آن تحقیق کرده و منابع مختلف را ببینیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات معاون شهردار درباره بخشنامه حاجی فیروز

توضیحات معاون شهردار درباره بخشنامه حاجی فیروز