مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 19:052021-04-10اجتماعي

سعدی با «کوویدیه» و ماسک در مترو


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مسافران و دست فروشان می آیند و می روند و تقریبا کسی حواسش به سعدی نیست.

در گوشه ای نگاه ها به بدلیجات آویخته بر دستگیره های قطار است، - سعدی در باب دوم بوستان حکایتی منظوم دارد با 13 بیت که با یکی سیرت نیکمردان شنو/ اگر نیکبختی و مردانه رو آغاز می شود و در بیت هفتم با تضمینی از سروده فردوسی می گوید: چه خوش گفت فردوسی پاک زاد/ که رحمت بر آن تربت پاک باد/ میازار موری که دانه کش است/ که جان دارد و جان شیرین خوش است .

در این کوویدیه که با عنوان سعدی در قرنطینه بر دیواره مترو خودنمایی می کند و اقدام شرکت متروست برای یادآوری رعایت پروتکل های بهداشتی در دوران شیوع ویروس کرونا، پرهیز از آزار به توصیه به زدن ماسک و شستن دست رسیده است.

در این اقدام البته فقط پای سعدی و فردوسی در میان نیامده است، حتی شعر حافظ هم در مترو ماسک می زند! بیتی که با مصرعی از حافظ شروع می شود و در ادامه به تشویق برای ماسک زدن در روزگار کرونایی می رسد: مرا می بینی و هر دم زیادت می کنی دردم/ چرا بی ماسک می آیی رفیق ناجوانمردم؟! هرچند هنوز نمی دانیم میزان تاثیرگذاری استفاده از ادبیات برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا چقدر است، اما به نظر این اقدام برای مبارزه با شیوع کرونا می تواند قابل توجه باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سعدی با «کوویدیه» و ماسک در مترو

سعدی با «کوویدیه» و ماسک در مترو