مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 18:152021-04-10فرهنگي

دومین بنای تاریخی استان اردبیل ثبت جهانی می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ثبت جهانی کاروانسرای تاریخی شاه عباسی نیر استان اردبیل در سال 2021 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نادر فلاحی عصر امروز در جلسه ویدئو کنفرانسی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: کاروانسرای شاه عباسی استان اردبیل به عنوان یکی از بناهای تاریخی دوران صفویه با قدمتی طولانی یکی از آثار تاریخی استان اردبیل است که پرونده آن به عنوان سهمیه 2021 ایران در یونسکو ارسال شده است.

وی به ثبت ملی این بنا در سال 1362 اشاره و اضافه کرد: با توجه به سهمیه سالیانه هر کشور برای ثبت در یونسکو برای سال میلادی جاری کاروانسرای شاه عباسی استان اردبیل در نظر گرفته شده است که این مهم برای تاریخ کشور و استان اردبیل یک افتخار بزرگ محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کاروانسرای شاه عباسی نیر را متعلق به دوران صفویه دانست و گفت: این کاروانسرا با توجه به مستندات در دوران مذکور برای رونق اقتصادی جاده ابریشم و ایجاد ارتباط امن بین کشور چین و اروپا بسیار حائز اهمیت بوده است.

فلاحی همچنین وجود چنین بنای تاریخی در استان را نشان از تاریخ افتخارآمیز منطقه معرفی و تصریح کرد: این کاروانسرا که در منطقه صایین شهرستان نیر واقع شده است در واقع دومین اثر منتخب برای ثبت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین بنای تاریخی استان اردبیل ثبت جهانی می شود

دومین بنای تاریخی استان اردبیل ثبت جهانی می شود